Пародонтоз. Причини, лікування

Пародонт - сукупність тканин, що оточують і утримують зуб. До нього відносяться прилегла до зуба ясна, м'язові зв'язки, які утримують зуб всередині кістки в щелепи, і сама кісткова тканина щелепи, навколишнє корінь зуба.

Фізіологічно постійні зуби стираються в середньому до 40 років і відбувається чисто фізіологічна атрофія альвеолярного відростка і, внаслідок тих чи інших причин, вона прискорюється або сповільнюється, настає пародонтоз. Термін служби зубів в даний час при різних ступенях захворювання пародонту можна продовжити в середньому на 10-15 років.
Для пародонтозу характерні такі ознаки:

• ретракція ясен (зміщення ясенної тканини від поверхні зуба) і оголення шийки, а потім і кореня зуба, атрофія ясен;
  • відсутність ознак запалення і кровоточивості ясен;
  • пародонтоз може проявлятися на тлі інших уражень зубної тканини некаріозного типу: ерозія емалі, стертость зубів, клиновидний дефект.

Причини виникнення пародонтозу

• захворювання серцево-судинної системи: атеросклероз, гіпертонія;
  • ендокринні, обмінні порушення;
  • бруксизм, або скреготіння зубами як наслідок ритмічні;
  • скорочень жувальних м'язів (особливо часто проявляється у сні).

Дослідження фахівців показують, що пародонтоз - це захворювання всього організму. Тому, щоб зупинити процес руйнування ясна і відновити її функції застосовується метод комплексного лікування, який впливає на системи організму, дисфункція яких і може призводити до пародонтозу.