Карієс зуба - причини, стадії, лікування

Карієс зуба - це захворювання твердих тканин зуба, прояв якого полягає в руйнуванні емалі та дентину зуба, що призводить до пошкодження, а потім формуванню порожнини в тканинах зуба.
Карієс зуба - причини, стадії, лікування

Причини появи карієсу

Існує безліч теорій виникнення карієсу зубів. Останнім часом дотримуються такої думки, що через порушення гігієни порожнини рота на емалі утворюється м'який наліт. Зубний наліт дуже міцно зв'язується з поверхнею зуба і є живильним середовищем для розмноження різних каріесогенних бактерій. Дія каріесогенних бактерій, присутніх в зубному нальоті, не у кожної людини проявляється однаково. Стійкість зубів до карієсу пов'язана зі станом захисних систем організму, супутніми захворюваннями.

Помічено, що у людей з ослабленим імунітетом карієс розвивається частіше. Одну з головних ролей у розвитку карієсу зубів відіграє склад і властивості слини. Доведено, що у осіб схильних до карієсу слина більш в'язка і в ній змінено співвідношення вмісту мінеральних солей.

Стадії розвитку карієсу

Виділяють чотири стадії розвитку карієсу зубів:

• каріозна пляма;
  • поверхневий карієс;
  • середній карієс;
  • глибокий карієс.

Стадії розвитку карієсу

Отже, якщо ви виявили у себе перші ознаки карієсу - шорсткі плями на зубі або ваші зуби стали чутливі - вам необхідно відразу звернутися до стоматолога. Нерідко запущений карієс переходить в пульпіт (запалення нерва), а далі в періодонтит.

Лікування карієсу

Лікування карієсу традиційними методами полягає в механічній обробці каріозної порожнини з видаленням розм'якшених каріозних тканин. Видалення каріозних зубних тканин здійснюється алмазними і твердосплавними борами за допомогою високошвидкісних турбінних та механічних наконечників. Повне видалення пошкоджених ділянок зуба запобігає повторному розвитку карієсу. Потім порожнина медикаментозно обробляється антисептичними препаратами і пломбується сучасними світлоотверждаємимі матеріалами.